شعار بی عمل و عدم آمادگی دو عبرت عاشورا

به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این که میان سید الشهدا(علیه السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) یک ارتباط مستقیم وجود دارد، گفت: زیارت عاشورا در زمان امام صادق(علیه السلام) منتشر شد و در این زیارت دو مرتبه از یاری حجت خدا(عجل الله تعالی فرجه) صحبت می کنیم.
سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در دعای ندبه هم وقتی صحبت از ظهور می شود، این چنین می خوانیم که «أین الطالب بدم المقتول بکربلا»؛ همیشه ارتباط میان امام حسین(علیه السلام) و حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) در روایات و ادعیه حفظ شده است.
وی ادامه داد: در تاریخ اسلام این دو امام بزگوار به عنوان قیام کننده معروف هستند؛ شرایط برای هر دو امام هم یکسان بوده است؛ یکی از اهداف امام حسین(علیه السلام) در سال ۶۱ هجری اصلاح امت جد ایشان، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) است؛ در دعای ندبه هم هدف ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) همین امر بیان شده است.
کارشناس دینی و مبلغ حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از اهداف ظهور صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) این است که احکام و فرائض فراموش شده اسلام را به اجرا درآورد؛ به همین خاطر است که برخی تصور می کنند حضرت دین جدیدی ارائه کرده است.
وی افزود: در احادیثی بیان شده که ظهور و قیام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، کامل کننده قیام عاشورا است؛ امروز ما برای ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) اشک می ریزیم و در سال ۶۱ هجری هم عده ای برای دیدن امام حسین(علیه السلام) اشک می ریختند، اما در دوران سالار شهیدان(علیه السلام) مردم کوفه امام زمان خود را یاری نکردند.
حجت الاسلام صادقی واعظ بیان داشت: ما باید از قیام عاشورا درس بگیریم و آفت ها و آسیب های انتظار را بشناسیم تا از این راه منحرف نشویم و عواملی که ما را از این راه دور می کند را بشناسیم.
وی با بیان این که نخستین درس قیام عاشورا دوری از شعار بی عمل بود، گفت: حرفی که از سر زبان باشد، در مواقع ترس موجب تغییر نظر شخص می شود؛ شعار باید از روی باور و اعتقاد فرد باشد تا بتواند در راه خود ثابت قدم باشد؛ ۱۸ هزار نفر با مسلم بیعت کرده بودند اما لحظه به لحظه از این تعداد کم شد و در نهایت ایشان تنها شدند.
سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: شرط ایمان این است که ایمان و باور افراد در باورشان ثابت شود؛ انتظار باید یکسری آثار در زندگی مهدوی ما داشته باشد؛ این همه سال یاابن الحسن(عجل الله تعالی فرجه) گفته ایم اما چه مقدار در کسب و کار و زندگی خود مراقبت از اعمال کرده ایم.
وی ادامه داد: از حجاب، حفظ حرمت، تربیت اولاد، دقت در رفاقت و معاشرت با افراد باید معلوم شود که فرد منتظر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است؛ اگر انتظار مانع گرون فروشی، بی حیایی، بی حجابی نشود و فقط جلوی درب مسجد مقدس جمکران چادر سر کنیم، این انتظار ما را به مهدی فاطمه نمی رساند.
کارشناس دینی و مبلغ حوزه علمیه بیان داشت: گاهی اوقات فکر می کنیم برای رسیدن به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) حتما باید ذکری یا نمازی بخوانیم در حالی که برای رسیدن به حضرت فقط باید کارهایی را انجام ندهیم؛ از امشب به مهدی فاطمه قول دهیم که روزی یک گناه در زندگی نکنیم و کسی که این کار را بکند، مطمئن باشد دل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را شاد کرده و فاصله خود را با ایشان کم کرده است.

وی با اشاره به این که دومین عبرت در قیام عاشورا دعوت از سوی مردمی بود که آمادگی آن را نداشتند، افزود: انتظار به نوعی بلا و به نگاهی رحمت است؛ اگر جمعه گذشته اباصالح المهدی(عجل الله تعالی فرجه) ظهور کرده بودند، من و شما آماده بودیم؟ در کنار ایشان بودیم یا در مقابلشان؟ جلوی ایشان سربلند بودیم یا سر به زیر؟
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *